Baza Dobrych Praktyk

Miasto: ogólnopolskie
Data utworzenia: 10 września 2022 17:34

Baza Dobrych Praktyk to przedsięwzięcie zapoczątkowane przez organizacje samorządowe w 2007 roku. W bazie zbierane są rozwiązania, które zostały sprawdzone i uznane za godne polecenia. Rozwiązania te dotyczą doskonalenia zarządzania usługami publicznymi, jak również rozwoju jednostek samorządu terytorialnego (JST). Od 2013 roku można znaleźć tu informacje o współpracy międzysamorządowej.


W bazie umieszczane są informacje na temat doświadczeń samorządów w stosowaniu innowacyjnych narzędzi ułatwiających działalność JST. Dzięki istnieniu Bazy Dobrych Praktyk każdy mieszkaniec ma możliwość zapoznania się z dobrymi praktykami działającymi w różnych częściach Polski. Ponadto ma szasnę zaznajomienia się z daną ideą przedstawicieli władz swojej gminy.


Baza Dobrych Praktyk jest podzielona na kategorie. Wśród nich są: 

Praktyki podzielono również na kategorie ze względu na obszar jakiego dotyczą: gminy wiejskie, gminy miejskie i powiaty. Informacje na ten temat znajdują się pod tym linkiem. Ponadto baza oferuje możliwość wyszukania praktyk po obszarach oraz po miejscowościach.



Rozwój Bazy Dobrych Praktyk wspierany był za pośrednictwem kilku projektów. Pomagały one promować ideę jaką jest tworzenie niniejszej bazy. Wśród projektów wymienia się: 

  • Norweski Mechanizm Finansowy (w latach 2007-2010),
  • rozwój bazy był elementem projektu POKL 5.2 „Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem jednostek samorządu lokalnego (gmin i powiatów)",
  • System Monitorowania Usług Publicznych.

Wśród ostatnio wprowadzonych praktyk są: 

Materiały źródłowe

Wyświetlenia: 309

Komentarze

Brak komentarzy
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz