Łódź Design Festiwal
Charakterystyka
Łódź Design Festiwal od 2007 roku stanowi przestrzeń do wymiany doświadczeń dla projektantów i firm. Odbywa się wówczas przegląd trendów oraz prezentacja koncepcji i wizji. Wydarzenie organizowane jest przez fundację Łódź Art Center, która za cel obrała sobie wparcie dla sektora kreatywnego oraz stworzenie możliwości skupienia liderów branży wraz z odbiorcami kochającymi design. Główne centrum festiwalowe zlokalizowane jest w Fabryce Sztuki w Łodzi, w pofabrycznym Art Inkubatorze. Oprócz tego wiele wystaw, prezentacji czy instalacji artystycznych można dostrzec na terenie całego miasta.
Program wydarzenia
- Temat przewodni - główne wystawy i wydarzenia, komentarz do najważniejszych wyzwań współczesnego świata,
- Konkurs make me! - wyłonieniu najlepszych projektów młodych twórców towarzyszy wystawa,
- Plebiscyt must have - wraz z wystawą honoruje się najlepsze krajowe wdrożenia użytkowe,
- Archiblok - blok prezentacji eksperckich i dyskusji, poświęcony palącym tematom z dziedziny architektury i urbanistyki,
- Edukreacja - dedykowana rodzinom z dziećmi strefa zabawy i nauki,
- Open Programme - nabór skierowany przede wszystkim do instytucji, kuratorów, artystów i projektantów.
Make me!
Międzynarodowy konkurs wzorniczy wyłania najlepsze prace młodych twórców. Ma on prognozować nadciągające trendy oraz odważne idee. Pozwala finalistom wypromować się poprzez liczne wystawy i publikacje, otwiera przed nimi szereg nowych możliwości, a przede wszystkim pozwala zaistnieć w środowisku projektowym. Podczas ŁDF 2022 nagroda pieniężna wynosiła aż 60 000 zł. Jury dobierane jest w taki sposób, by zachować różnorodność zainteresowań, więc w konkursie udział mogą brać projekty eksperymentujące z materiałami czy szukające nowej interpretacji dotychczasowych funkcji.
Źródło: https://makeme.lodzdesign.com
Must have
Plebiscyt organizowany od 2011 roku wyróżnia najlepsze polskie wdrożenia. Znak jakości stanowiący rekomendację konsumencką promuje dobry, polski design. Można się nim posługiwać w kraju i poza jego granicami. Dzięki współpracy producenta z projektantem umożliwia promocję produktów będących efektem ich współpracy, a co za tym idzie, wsparcie sektora kreatywnego.