Mobilny urzędnik

Miasto: ogólnopolskie
Data utworzenia: 01 września 2022 13:19

Podstawowe informacje

Głównym założeniem projektu Mobilny urzędnik jest poprawa dostępności usług publicznych dla mieszkańców o szczególnych potrzebach. Faza wdrożeniowa projektu realizowana była do końca marca 2022 roku przez Fundację Partycypacji Społecznej wraz z partnerami. W ramach trwania projektu gminy z całej Polski wprowadziły nowe rozwiązania odpowiadające na potrzeby mieszkańców o specjalnych potrzebach. Pracownicy urzędów docierają do osób, które do urzędów dotrzeć nie mogą. To ułatwienie w korzystaniu z usług publicznych. W ramach działania Mobilnego Urzędnika świadczone są wybrane usługi. Pracownicy urzędów zostali przeszkoleni (otrzymali za to również certyfikat), otrzymali materiały szkoleniowe, wsparcie doradcze i konsultacyjne, a koordynatorzy projektów w danych urzędach zyskali dodatkowe środki finansowe.


Cel

Priorytetowym celem projektu jest podniesienie poziomu kompetencji 96 pracowników gminnych jednostek samorządu terytorialnego w sferze obsługi klientów o specjalnych potrzebach – osób niepełnosprawnych biologicznie i prawnie, osłabionych chorobami, z czasowym lub trwałym ograniczeniem możliwości poruszania się i dotarcia do miejsca świadczenia usług, osób starszych i zależnych. Osoby te są zagrożone wykluczeniem społecznym i obywatelskim między innymi z powodu problemów zdrowotnych . Współistniejącym celem projektu jest wypracowanie modelu usługi „Mobilny Urzędnik”. Model przewidywał rozwiązania świadczenia usług nie w urzędzie, lecz w miejscu zamieszkania klienta. "Mobilny urzędnik" dostarczy potrzebne dokumenty do domu i pomoże w ich wypełnieniu oraz udzieli wyjaśnień w odniesieniu do procedury administracyjnej związanej z usługą. Pozostałe dokumenty wymagane do dołączenia w ramach procedury klient ma obowiązek przygotować samodzielnie.


Usługę "Mobilny Urzędnik" realizowało 40 urzędów gmin z całej Polski. Dzięki przeprowadzonym testom i sprawdzeniu funkcjonalności usługi model był dopracowywany. Projekt skierowany był do 80 urzędów gmin z całej Polski.

Zgłoszenia

W zależności od konkretnej gminy sposób zgłaszania się do usługi jest różny. Przykładowo - w Rzeszowie usługa „Mobilny urzędnik” ruszyła 31 marca 2022 roku. Skorzystanie z usługi jest bezpłatne. Osoby spełniające warunki mogą samodzielnie lub dzięki pomocy opiekuna albo członka rodziny zgłosić zapotrzebowanie telefonicznie pod numer Infolinii Urzędu Miasta Rzeszowa: 1 77 88 99 00 od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.30 do 15.30 lub pocztą elektroniczną na adres: mobilny.urzednik@erzeszow.pl. Zgłoszenie powinno zawierać krótkie wyjaśnienie czego dotyczy, zawierać imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu niezbędny do kontaktu. Po ustaleniu terminu wizyty, zostanie on potwierdzony dzień wcześniej, wraz z podaniem imienia i nazwiska urzędnika. Szczegóły związane z projektem dostępne są na stronach urzędów miast.


W Gminie Dzikowiec o pomoc „Mobilnego Urzędnika" można wystąpić: telefonicznie (nr tel. 17 2274-508), wysyłając e-mail ze zgłoszeniem sprawy na adres: ugdzikowiec@dzikowiec.itl.pl lub poprzez kontakt osobisty (np. opiekun osoby, która chce skorzystać z pomocy, sąsiad, członek rodziny).

Finansowanie

Projekt był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Oś priorytetowa IV. Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa, Działanie: 4.3 Współpraca ponadnarodowa. Łączna wysokość wydatków kwalifikowanych w projekcie to 1 445 604,00 zł. 

Wysokość dofinansowania wynosi 1 402 140, 00 zł, natomiast dofinasowanie ze środków UE to 1 363 060,01 zł

Partnerzy projektu:

Wyświetlenia: 485

Komentarze

Brak komentarzy
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz