Strategia promocji miasta

Miasto: ogólnopolskie
Data utworzenia: 29 sierpnia 2022 22:02

Strategia promocji to dokument, który strukturyzuje i priorytetyzuje całość działań promocyjnych i komunikacyjnych miasta. Stanowi on drogowskaz dla miasta oraz miejskich jednostek organizacyjnych w prowadzeniu działań promocyjnych, tak by były one zgodne z założeniami strategii rozwoju miasta oraz je wspierały.



 Co miasto zyskuje dzięki uchwaleniu i wdrożeniu strategii promocji?

  • identyfikację podstaw do działań promocyjnych i ustrukturyzowanie mocnych i słabych stron miasta, na których może lub nie powinno budować swojego wizerunku,
  • odkrycie tożsamości miasta,
  • wyznaczenie drogi do osiągnięcia celów związanych ze wzmacnianiem wizerunku miasta poprzez jego promocję,
  • usprawnienie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w urzędzie miasta oraz pomiędzy podmiotami miejskimi,
  • wzmocnienie i promowanie wizerunku miasta,
  • przygotowanie podłoża dla budowania/wzmacniania marki miasta,
  • zbudowanie katalogu narzędzi i rekomendacji dotyczących działań promocyjnych. 

Kolejne etapy przygotowania strategii promocji miasta:

  • 1. Zbadanie zastanego wizerunku miasta oraz jego tożsamości (np. poprzez badanie CAWI wśród mieszkańców miasta oraz wśród mieszkańców innych miast. Można również przeprowadzić indywidualne wywiady pogłębione (IDI) z kluczowymi interesariuszami miasta).
  • 2. Analiza danych zastanych miasta.
  • 3. Przeprowadzenie analizy SWOT na temat analizowanego miasta. 
  • 4. Wytyczenie celów strategicznych i operacyjnych oraz kierunków działań i przykładowych projektów realizujących działania.
  • 5. Zaprojektowanie systemu wdrażania strategii. 
Wyświetlenia: 348

Komentarze

Brak komentarzy
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz