Strategia promocji miasta
Data utworzenia: 29 sierpnia 2022 22:02
Strategia promocji to dokument, który strukturyzuje i priorytetyzuje całość działań promocyjnych i komunikacyjnych miasta. Stanowi on drogowskaz dla miasta oraz miejskich jednostek organizacyjnych w prowadzeniu działań promocyjnych, tak by były one zgodne z założeniami strategii rozwoju miasta oraz je wspierały.
Co miasto zyskuje dzięki uchwaleniu i wdrożeniu strategii promocji?
- identyfikację podstaw do działań promocyjnych i ustrukturyzowanie mocnych i słabych stron miasta, na których może lub nie powinno budować swojego wizerunku,
- odkrycie tożsamości miasta,
- wyznaczenie drogi do osiągnięcia celów związanych ze wzmacnianiem wizerunku miasta poprzez jego promocję,
- usprawnienie komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w urzędzie miasta oraz pomiędzy podmiotami miejskimi,
- wzmocnienie i promowanie wizerunku miasta,
- przygotowanie podłoża dla budowania/wzmacniania marki miasta,
- zbudowanie katalogu narzędzi i rekomendacji dotyczących działań promocyjnych.
Kolejne etapy przygotowania strategii promocji miasta:
- 1. Zbadanie zastanego wizerunku miasta oraz jego tożsamości (np. poprzez badanie CAWI wśród mieszkańców miasta oraz wśród mieszkańców innych miast. Można również przeprowadzić indywidualne wywiady pogłębione (IDI) z kluczowymi interesariuszami miasta).
- 2. Analiza danych zastanych miasta.
- 3. Przeprowadzenie analizy SWOT na temat analizowanego miasta.
- 4. Wytyczenie celów strategicznych i operacyjnych oraz kierunków działań i przykładowych projektów realizujących działania.
- 5. Zaprojektowanie systemu wdrażania strategii.
Przydatne informacje
Materiały źródłowe
Wyświetlenia: 600
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz