Most pieszo-rowerowy na Pragę
Data utworzenia: 23 kwietnia 2022 16:49
Rola mostu
W Warszawie nad Wisłą przebiega dziesięć mostów. Żaden z nich nie jest dedykowany ruchowi pieszemu. Pod koniec 2016 roku ogłoszono jednak konkurs architektoniczny, który miał to zmienić. Dziesięć miesięcy później zwycięzcą okazała się firma Schuessler-Plan Inżynierzy Sp. z o.o.
Projekt zakłada budowę kładki dla pieszych i rowerzystów przez Wisłę, która połączyć ma ulicę Karową na Starym Mieście z ulicą Stefana Okrzei na Pradze-Północ. Będzie to więc nie tylko przełom dla ogromu pieszych spacerujących po bulwarach po lewej stronie Warszawy, którzy będą mogli udać się na rewitalizowane w ramach Zintegrowanego Programu Rewitalizacji obszary prawobrzeżnej Warszawy - inwestycja pozwoli również mieszkańcom Pragi na podróż w rejon Starego Miasta bez użycia samochodu. Przejście przez most zająć ma 6 minut, z kolei przejechanie go - 2 minuty. Konsekwencją będzie więc zbliżenie się do siebie dwóch części Warszawy oraz zmniejszenie obciążenia sąsiednich przepraw.
Szczegóły i budowa
Długość mostu wyniesie 452 m, a jego szerokość wahać się będzie między 6,9 m w najwęższym, do aż 16,3 m w najszerszym punkcie. Na kładce znajdą się dwie strefy wypoczynkowe, które będąc monitorowanymi, pozwolą na komfortowy i bezpieczny odpoczynek dosłownie nad Wisłą. W założeniu mają się w nich także gromadzić przechodnie, tak by zrobić miejsce dla przejeżdżających rowerzystów, gdyż ruch pieszy i rowerowy nie będą rozdzielone. Całość wykończona zostanie stalą pomalowaną przeciwrdzewną farbą, której kolor imitować ma korten.
Budowa kładki rozpoczęła się na początku 2022 roku i realizowana jest w ramach Nowego Centrum Warszawy. Potrwać ma dwa lata.
Wizualizacje
Źródło zdjęć: https://mostnaprage.waw.pl/kontekst-miejsca/
Przydatne informacje
Materiały źródłowe
Wyświetlenia: 594
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz